neděle 9. dubna 2017

Test "dospělých" koloběžek

Citelně se ochladilo a počasí stálo tento týden za prd. Ale podařilo se mi jednou vyběhnout a ani jsem nezmokl. :-) A aby to nebyla taková nuda, dal jsem si stovky na stadionu. Běžel jsem maximálním úsilím a pak vždy 300 m vyklusával. Rozklus a výklus na grafu není. A ne, žádný návrat k běhu nechystám, jen mi to takhle přišlo zábavnější, než běhat po lese a koukat, kolik už mám natočeno a kdy to můžu otočit domů. :-)
grafík

V pátek taky pršelo, tak jsem vymyslel, že půjdeme s Kesinou hledat kešky. Kousek za Rychnovem je taková pěkná lesní série o 12 keších, tak akorát na procházku za deště. Mělo to něco do sebe. Všude zeleno, potůčky a nebylo dusno, jako pak v sobotu. Kešky jsme našli všechny, Kesi prohnala srnky a tak jsme byli oba spokojení.

zase houba 

Kesi ve svém živlu.

a v mlze

my dva 

50 odstínů zelené

údolí s potokem

smraďoch :-D

Na sobotu jsem si domluvil testování Kickbiku Cruise Max se zahnutými řidítky. Tato řidítka jsou netradiční v tom, že jsou opravdu hodně zahnutá a prý moc pohodlná. Na můj vkus jsou ale až moc dlouhá a při sportovnější jízdě mi úplně nesedí. Navíc je s nimi řízení živější, což je nevýhoda při řízení jednou rukou. Ale pomalá kochací jízda a la paní radová je s nimi úžasná. Naštěstí existují řidítka tvarem mezi těmito a klasickými rovnými a ta budou ta pravá. Rovná řidítka měl i Morxes Sport SL, který tam byl taky na půjčení a majitel mě nechal chvíli projet. Ten přechod z extrémně zahnutých na úplně rovná byl ale celkem nepříjemný. Jinak jelo Morče (Morxes) jako z praku.

S trochu nepřesnosti by se dalo říci, že tohle jsou dvě koloběžky, mezi kterými jsem se rozhodoval. Jen místo koloběžky Morxes Sport s 28" kolem mám v merku model Cavia s 26" koĺem. Ta úplně velká kola sice o něco lépe jedou, ale menší kolo dělá koloběžku zase obratnější a koloběžky s velkými předními koly se mi tak nelíbí. Kickbike je koncipován jako Cruiser, takže má tomu odpovídající pneumatiky a sice by se dal přezout, ale byl by to další výdaj. Nová Morčata mají přípravu na dva košíky a je to český výrobek. Na Kickbiku se mi moc líbí ten ladný tvar, na Morčatech zase možnost cokoliv přichytit na rám. A pak jsou tu "drobnosti" jako je nošení (obě koloběžky se drží za "krk" výborně) nebo zamykání. Kickbike zamknete, zloděj sundá kolo, vyvlékne zámek, nandá kolo a máte po koloběžce. Ale zase má dvě možné polohy zadního kola. Ta nižší zvedne rám vzadu i trochu vepředu a máte vyšší světlou výšku. Ale musí se seřídit i brzdy. Jo koloběžky jsou věda. :-D Kdo by se chtěl projet, najde si kontakt na poslední fotce. :-)


Kickbike Cruise Max

Jako pán. :-)

Kickbike a Morče 

Po testování koloběžek jsem zamířil na Vranovský hřeben. Nejdřív na jednu a pak i na druhou stranu - tu se Suchými skálami. Ty jsem dosud znal jen z dálky. Po sobotě musím říct, že pro mě jako nehorolezce jsou z dálky lepší. Když jsem byl u nich, našel jsem vždycky pěknou pěšinku, která ale končila na kraji srázu nebo u žebříku a musel jsem se vracet. Po opuštění Vranovského hřebenu jsem to stočil na Vrát a Železný Brod, odkud jsem jel vlakem domů. Výlet to nebyl dlouhý, ale nějak špatně jsem se oblékl a buď mi byla zima nebo vedro.

strašidlo u keše 

nad Malou Skálou

horolezec :-)


Suché skály

iThinkBeer

Vrátské panoráma 

2 komentáře:

  1. Pises o tech kolobezkach tak usilovne, ze snad nejakou otestuji:). I kdyz me doma si zabijou:).. k pobihani bych pridal jeste jizdu na kolobezce.. no to je narez:)
    Pohled na Suche skaly me desi.. VS me slibuje dalsi vycvik, zrovna v tehle lokalite..
    Tak at nam to (kolo)beha! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Píšu, protože se těším, až ušetřím na větší, lepší, rychlejší a hezčí. :-) No co Ti budu povídat, Sušky jsou docela vysoké. Ale jsou tam určitě i lehké cesty. Blbé je, že i lehká cesta může vést hodně vysoko a to bych se bál i já. Ne, že bych Tě chtěl strašit. :-D

      Vymazat